Ličko sredogorje - Godača

Ličko sredogorje – Godača

Divna jesenja nedjelja – idealna za provesti u prirodi a osobito kada je u pitanju Lika meni posebno drag kraj, rodno mjesto mojih roditelja.
Stigli smo s autima na polazište Sinac – 400m, prekrasno selo u Gackoj dolini. Tajo nas vodi Planinarskim putem Godača do vrha Veljun na 1013 m. Obzirom na kondicijsku raznolikost i mogućnosti hodača dobili smo slobodu i dogovor da se nađemo na slikanju na prvom prekrasnom proplanku.

Krenuli smo lagano prema vrhu kroz prekrasan šumski put. Grupice su se lagano razdvajale po tempu, uz poneki odmor i fotografiju. Vrijeme smo kratili berući šipak i drenjulu. Prolazimo pored prekrasne čeke i za otprilike 2 sata stižemo do prvog prekrasnog vidikovca. Pogled puca na Gacku dolinu obasjanu suncem. Vide se u daljini dva toka Gacke jedan iz Majerovog vrila, a drugi iz Tonković vrila. Na nevedenoj čistini je i uzletište za paraglajdere, čini mi se da bi bila prava uživancija poletiti kao ptica. Već smo pomalo i ogladnili pa marendamo zalihe iz ruksaka i meditiramo na suncu. Pomalo se svi skupljamo te nakon što smo se nauživali na suncu i smirujućim pogledima krećemo prema vrhu. Nakon 40-tak minuta stižemo i do kamenog vrha Veljun s kojeg su ponovno prekrasni pogledi na Gacku dolinu i dalje Velebit. Naravno slikanje i krećemo kroz ugodan šumski put prema kući gdje odmaramo u pauzi za ručak.

Nakon pauze krećemo se kružno spuštati natrag prema polaznoj točki te stižemo nakon nekog vremena do željezničke pruge. Obzirom da s HŽ-om nismo dogovorili prijevoz i dalje ćemo lagano pješice dolje. Uz ugodnu šetnju spuštamo se u selo do Majervog vrela gdje nakon fotkanja odlazimo do auta sparkiranih u blizini. Većina je otišla u Otočac kod Ribiča na pastrvu , a nas par u novo otvorenu pizzeriju uz izvor Gacke – Ruspante.
Povratak u Zagreb u večernjim satima.

Tekst: Jadranka Mička

Ukupno hodanja: 7 sati
Visinska razlika: 600 m
Prijevoz: auti

Objavljeno u Izleti i označeno kao .