Otoci Ugljan i Pašman

Produženi vikend bez potrebe spajanja. Prognoza kiša. Pakiramo kišobrane i kabanice, impregniramo gojzerice, ali nas optimizam ne napušta, pa u prtljagu stavljamo sunčane naočale i kupaće kostime. Treba očekivati najgore, a nadati se najboljem. Na koncu, sreća uvijek prati hrabre te smo imali tri prekrasna dana da odradimo sve kako su naši vodiči zamislili. A zamislili su i organizirali sve za čistu peticu.

Na put do Zadra ne treba trošit riječi, ali već na trajektu za Preko počinjemo uživati punim plućima. Nakon što ostavljamo stvari po apartmanima, krećemo na prvu turu, na vrh Šćah (286 m). Putem se sladimo zrelim maginjama. Prate nas i najmlađi članovi, Iva i Marta, koje hrabro skakuću po stijenama do vrha. Nakon silaska krećemo se makadamom prema Preku te se razdvajamo na dvije grupe – jedna grupa planinara se vraća do apartmana, a druga manja grupa nastavlja prema Svetom Mihovilu (265 m) gdje se nalazi istoimena tvrđava iz 15. stoljeća i odakle se pruža prekrasan pogled na nebo u suton. Po povratku u apartmane čeka nas večera i šetnja prije spavanja, a neki dan završavaju i pjesmom.
Slijedeće jutro grupa planinara odlazi autobusom do Banja na otoku Pašmanu odakle se penjemo preko Malog Bokolja, Oštrog (254 m) na Veliki Bokolj (274 m), najviši vrh Pašmana. Vrijeme je poluoblačno (ili polusunčano za optimiste poput nas). Teren na nekim mjestima zahtjeva malo penjanja. Cijelim putem puca vidik na more. Nakon okrijepe na vrhu, gdje je na trenutak izgledalo kao da će nas smočiti, spuštamo se na južnu stranu otoka, do mora i tu smo nagrađeni sa dva-tri prekrasna sunčana sata koje smo iskoristili za brčkanje u moru i izležavanje na obali. Nakon predaha krećemo južnom stranom otoka po makadamskoj cesti sve do mjesta Ždrelac most gdje nas čeka autobus. Vraćamo se u apartmane, opuštamo, srećemo se s ostalima koji su dan proveli u Zadru ili na Ugljanu, večeramo, šećemo i spremamo na spavanje. Glavni zabavljač se razbolio tako da danas nema pjesme.
Zadnji dan autobusom odlazimo do Tkona. Dio grupe izlazi ranije i penje se na Ćokovac gdje se nalazi benediktinski samostan Sv. Kuzme i Damjana. Po silasku u Tkon do polaska trajekta šećemo, a neki su iskoristili vrijeme za kupanje u moru. Prelazimo trajektom u Biograd na moru gdje se zadržavamo toliko koliko je potrebno za ručak, u restoranu ili iz ruksaka – kako je kome drago. Nakon toga odlazimo na Vransko jezero, ulaz Crkvine gdje nas čeka vodičica i gdje u ruke dobivamo dalekozore kao pravi promatrači ptica. Obilazimo poučnu stazu i uživamo u pogledu na čaplju žličarku, kormorane i riječne galebove uz šum šaša. Na putu prema Zagrebu nakratko se zaustavljamo kraj Vrane u Maškovića Hanu iz 17. stoljeća, na kavu i baklavu. U Zagreb se vraćamo u pristojnim večernjim satima i donosimo dobro vrijeme i raspoloženje.

Tekst: Sandra Fiolić Čarman

Fotografije: Sandra Fiolić Čarman, Anđelko Blažina

Općenito o izletu

Datum: 06. – 08. listopad 2018.
Naziv izleta: Otoci Ugljan i Pašman
Visinska razlika: 250 m
Prijevoz: Autobus

« 1 od 2 »
Objavljeno u Izleti i označeno kao , .