Otok Rab

Usprkos najavljenoj lošoj prognozi, odlučili smo provesti planirani dvodnevni izlet na otok Rab.
Krenuli smo u 6.00 sati s Črnomerca, izuzetno velika grupa – 69 planinara.
Ubrzo nakon što smo prošli Karlovac imali smo „malu“ nezgodu – pukla nam je guma. Međutim naš vozač Štef se pokazao spretan i stručan, te je unutar sat vremena zamijenio gumu i nastavili smo put uz kratak odmor.
Spuštali smo se kod Žute lokve prema Senju te nakon Senja ustanovili da bi možda mogli, a možda i ne, stići trajekt iz Stinice za Mišnjak u 11 sati. Kada smo definitivno zaključili da će nam faliti koja minuta – očajno smo pokušali dobiti prodajne kućice i najaviti 5 minuta kašnjenja i zamoliti da nas pričekaju. Na žalost – nitko nam se nije javljao i u Stinicu smo stigli u 11,02 i gledali kako trajekt odlazi. Malo smo prošetali , pojeli i popili i dočekali trajekt u 12,30.
Stigli smo na otok Rab, te ubrzo i u Banjol gdje smo na brzinu preuzeli apartmane, spremili ruksake te čak 56 planinara krenulo na pješačku turu iz mjesta Mundanije. Prema vrhu Kamenjak, 408 m vodi lijepa, kamena, odlično označena staza. Svakim korakom prema vrhu otvaraju se sve ljepši vidici na prekrasan grad Rab ali i cjelokupan otok Rab – poluotoku Frkanj i šumu Kalifront i Dundo, Suhu puntu, Supetarsku Dragu, Lopar te na Banjol i Barbat i ostale dijelove otoka. U blizini vrha postoji lijepi ograđeni vidikovac gdje smo se poslikali i dalje nastavili prema vrhu. Jako jugo puhalo je na vrhu, no nije spriječilo stavljanje žigova i slikanje i sa strane odašiljača i sa suprotne strane uz piramidu. Istim putem smo se spustili prema gradu. Večer smo uglavnom proveli uz vjetrovitu šetnju prekrasnim gradom Rabom, obilaskom četiri zvonika i ostalih znamenitosti.
Skupina koja nije išla na vrh imala je više vremena za obilazak grada i priliku kušanja poznate rapske torte te šetnju po šetnjici koja se proteže na obje strane od mjesta Raba.
U nedjelju, zbog vrlo jakog juga i straha od zatvaranja trajektne veze, odlučili smo odmah krenuti na trajekt u 8.45. Bilo je posebno iskustvo doživjeti jako jugo na brodu, gdje smo i na najvišoj palubi bili osvježeni kapljicama valova koji su zapljuskivali brod.
Iz Stinice smo otišli prema Jablancu. Većina je prošetala uz fjord Zavratnica uživajući u prekrasnom pogledu na zaljev, divnoj plavo-zelenoj boji mora i potopljenom brodu. Manja grupa se je popela i na vidikovac, koji se nalazi cca 30 minuta u brdu. Vratili smo se preko brda i još jednog vidikovca, te spustili na planinarsku kuću. Dio ekipe je prošetao po Jablancu i razgledao najniži planinarski objekt – Planinarsku kuću “Miroslav Hirtz”, 26 m.
Rano poslijepodne proveli smo šetnjom kroz Senj, obilaskom vrlo lijepo uređene tvrđave Nehaj uz stručno vodstvo naše Irene. Stigli smo nešto i prigristi i popiti, dočekali smo i kišu te smo nakon odmora u 14 sati krenuli prema Zagrebu. Premda nismo hodali prema planu, raznolike aktivnosti i događaji ispunile su i subotu i nedjelju, te smo sretni stigli u Zagreb, ispunjeni za novi radni tjedan.

Tekst: Jadranka Mička

Fotografije: Anđelko Blažina, Danijel Mička

Općenito o izletu

Datum: 27. i 28. listopada 2018.
Naziv izleta: Otok Rab/Jablanac – Zavratnica/Senj
Područje: Otok Rab
Zemlja: Hrvatska
Vodiči: Danijel i Jadranka Mička
Broj sudionika: 69
Ukupno hodanja: 4 sata – 1. dan; 2 sata – 2. dan
Visinska razlika: 400 m
Prijevoz: autobus

Objavljeno u Izleti i označeno kao , .