Stariji izleti s naslovnice

Slavonija

Ponovno nas na iste datume, ali ne u listopadu nego u lipnju i dvije godine poslije slavonci vode u Slavoniju. Očekivanja su velika. Ivek nas neprimjetno, dok nas većina spava, dovozi na cilj prvog dana – izletište Ljeskove vode na istoimenome jezeru. Dok izletnici već potpiruju vatrice za roštilj, mi oblačimo gojzerice, stavljamo ruksake i uz pratnju domaćih vodiča za tili čas stižemo na vrh Čardak (421 m n/v).... >>>>

Izlet na 5 otoka

Ivan nas je odveo na kvarnerske otoke, redom Krk, Cres, Lošinj (broji za 2 otoka jer je razdvojen mostom) i Susak. Prvi dan smo na Cresu stali u Valunu, malom ljupkom primorskom mjestu od kojeg smo lijepo uređenom stazom krenuli prema Lubenicama. Lubenice su naselje s nekoliko ulica, mistične na vrhu brijega s jedinstvenim pogledom na plažu, more, vrh Istre... >>>>

Dinara

Nakon otkazanog prvog termina zbog izrazito lošeg vremena (planiranog za 14. i 15. svibnja), uz dogovor s Anđelkom, koji je velikodušno prepustio svoj vikend, izlet na Dinaru prebačen je za vikend 11. i 12. lipnja. Očekivali smo da šesti mjesec i novi termin nikako ne može biti tako loš kao prethodni, no prognoza nam niti ovaj puta nije bila naklonjena... >>>>

Golte

Bio je to još jedan izlet na kojem je svatko našao nešto za sebe. Golte su smještene u Kamniško-Savinjskim Alpama blizu Mozirja.
Iz Zagreba smo stigli autobusom do donje stanice žičare u Žekovcu. Božena, Ivan i Marijan su stigli automobilom iz Zagorja i krenuli prvi prema Mozirskoj koči. Visinska razlika je cca 800 m do koče i još 200 do vrha Boškovec... >>>>

Maskenbal u Buzetu 2016.

Maskenbal

Tradicija maskenbala našeg Društva je nastavljena. I ove godine organizirali smo maskenbal. Izbor je pao na Buzet i Hotel Fontanu budući da već tradicionalni hotel u Opatiji koji smo koristili ranijih godina na taj termin nije radio. Kao i obično, nismo pogriješili.
Planirali smo prvi dan obići Rijeku, njen centar i Korzo, a u luci obići brod hotel ili Botel kako su tu kombinaciju oni nazvali.. >>>>

Triglav

Došao je napokon i vikend odlaska na Triglav - Julijske Alpe. Premda je bus bio prvo prekrcan i tražilo se mjesto više - na kraju pred odlazak bilo je dovoljno mjesta za sve koji su željeli osvojiti najviši vrh susjedne Slovenije. Krenuli smo i uz malo čekanja na granici, odmoru uz kavicu, oko 10,30 stigli smo u Krmu - našu polaznu točku... >>>>

Krupa

Krupa, markiranje i čišćenje staze

Na ovaj izlet ispratila nas je kiša i neumoljivo pratila cijelim putem dovodeći u pitanje ishod cijelog izleta. Nakon Macole odluka je pala da idemo pogledati Cerovačke špile. Grupica od 22 planinara i 3 pridružena turista iz Njemačke krenula je u obilazak donje špilje u dužini cca 600 metara.... >>>>

Učka

Planinarska škola - Učka

Ovogodišnjoj planinarskoj školi Risnjak nije bio suđen. Nakon lošeg vremena u travnju, ni svibanj se nije pokazao boljim. Tako smo prošlu nedjelju zbog kiše s Risnjaka završili na sunčanoj Učki. Veći dio masiva Učke proglašen je 1999. godine parkom prirode... >>>>

Velebit - Dabarski kukovi

Planinarska škola - Velebit, Dabarski kukovi

Sviće subotnja zora, a mi se otiskujemo s autobusnog terminala na Črnomercu. Nadobudni amateri planinari HPD-a Pliva kreću u još jednu, ovaj puta malo zahtjevniju avanturističku epizodu od dva dana po Srednjem Velebitu. Nakon jutarnje kavice i vozikanja po Lici, stižemo u Baške Oštarije - Stupačinovo... >>>>

Klek

Planinarska škola - Klek

Jedan od izleta Planinarske škole bio je izlet na Klek. To je jedna planina iznad Ogulina, u Gorskom kotaru, mom kraju. I kad sam bila mala moji su mi pričali da je to planina na kojoj leži div, vidi mu se lice i tijelo i noge. I kad god bi se našli u blizini bilo mi je fora gledati tu planinu na kojoj leži neki kameni striček. I sada imam priliku popet se tom stičeku na nos! Totalno kul!... >>>>

Mosor

Standardnih 6 sati ujutro i standardno okretište na Črnomercu. Pun autobus Plivinih planinara, naš vodič Ivan i vozač Ivek kreću osvojiti Mosor. Ovaj put imamo i pridruženog člana, Zlatu, malog, bijelog, čupavog psića koja nas sve „na prvu“ šarmira. Unatoč ranom jutru u autobusu ne nedostaje dobrog raspoloženja, a i vrijeme je obećavajuće, pa unatoč nešto lošijoj prognozi za nedjelju, krećemo na vikend-izlet u Splitskom zaleđu. ... >>>>

Petehovac

Iz Zagreba su nas ispratili tmurni oblaci. Vozeći se, dalo se naslutiti da nam vremenska prognoza neće biti naklonjena. S autoceste smo izašli na izlaz Vrbovsko. Kao u jednoj čaroliji kiša se pretvorila u snježne pahulje. Cilj puta je bila vožnja do Begovog Razdolja, a nakon toga bi slijedilo zahtjevno hodanje do Bjelolasice... >>>>

Maskenbal 2015

U Zagrebu snijeg pada, vjetar vije,
a mi bi trebali put Opatije.
Vakula viče sa televizije:
„ne idite na put bez prijeke potrebe!“
No, mi smo imali druge vizije,
sjeli u dva busa i adio Zagrebe!
U Ravnoj Gori snijega preko glave,
pa smo malo duže pili prve kave... >>>>

Kriška gora i Dobrča

kriska-gora-i-dobrca

Subota. Rano ujutro. Ustajanje. Uzimamo stvari i opremu i ukrcavamo se u auto. U startu za ostalima kasnimo bar pola sata, ali stići ćemo ih dok piju kavu na autocesti. Do pred Ljubljanu pere nas kiša pa se nadamo da to neće biti slučaj i ostatak vikenda. Kod Kokrice, malo iza Kranja silazimo s autoceste i vozimo se dalje prema Gozdu gdje ćemo ostaviti aute i krenuti prema vrhu Kriške gore, Tolstom vrhu (1715m).... >>>>

Noćni uspon na Japetić

Ponovo me dopalo izvijestiti vas o našem ovogodišnjem noćnom usponu i opet na Japetić. Ekipa uobičajena, dvanaestero hrabrih, vrijeme neuobičajeno, toplo i slinavo uz obilje blata i uz puno sreće- bez kiše. Uspon započinjemo kod Šoićeve kuće nakon ispijene kave u Samoboru, neki ( oni pametniji ) odmah montiraju gamaše, nekima ne trebaju jer paze pri hodu, a meni ne trebaju jer bi morale sezati od pete pa do kraja nogu da bi proizvele ikakav učinak... >>>>

Perunova staza

Mitsko-povijesna staza “Trebišća – Perun”

perunova staza

Tmurno i kišno nedjeljno jutro ispratilo nas je iz Zagreba s Črnomerca put mora - prema Mošćeničkoj Dragi i Perunu.
Većina planinara uz vodstvo Vesne Tisaj i Milana Poropata, lagano kreće padinama Učke kroz dubok i tajnovit klanac obavijen tisućljetnom legendom vezanom za slavenske doseljenike na Kvarner... >>>>

Daninim stazama - Sv. Gera (Trdinov vrh)

Sveta Gera

I još jedan pohod u čast naše Dane bio je prekrasan izlet. Ovoga puta naš vodič bio je Ivo i vodio nas na Sv.Geru. Vremenska prognoza nije bila obećavajuća, Ivo je najavio nešto litara kiše po kvadratnom metru, preporučio kabanice i kišobrane....no to nas nije obeshrabrilo. A tog je jutra granulo prekrasno ranojesensko sunce...i nije se uopće sramilo, već je veselo i jasno pozivalo na druženje... >>>>

Julijske Alpe

Krenuli smo u subotu u 6:00 sa Črnomerca preko Slovenije u Italiju do Tarvisia te nastavili cestom za Udine do Camporossa in Valcanale otkuda smo se gondolom digli na Monte Santo di Lussari (ili Svete Višarije po slovenskom). To je svetište koje se nalazi na 1789 m n/v, gdje je granica tri velika europskih plemena: Germani, Romani i Slaveni, odnosno kako natpis na crkvi posvećenoj Mariji Višarskoj kaže:... >>>>

Krupa, markiranje i čišćenje staze

Duhovni vođa Anđelko Sivi i pet marljivih sljedbenika Vladimir, Damir, Tihomir, Branko i moja malenkost prva je zasukala rukave, pograbila kistove, boje i škare, navukla rukavice i krenula od Ravnog Golubića u smjeru Kudinog mosta. Bilo je dosta bojanja, jer je trebalo obnoviti brojne oznake najviše na kamenu, a i prebojati neke stare koje više nisu ničemu služile... >>>>

Kamešnica i Cincar

Kamešnica- Konj

Petak 24.00 sata, autobusno okretište u Črnomercu, okupilo nas se 36 planinara i planinarki iščekujući paljenje motora autobusa i kretanje prema autocesti Zagreb – Split. Krenuli smo u noćnu vožnju autocestom preko Trilja i uz Buško Blato. Ujutro oko 8.00 sati stižemo u Podgradinu gdje nas čekaju domaćini iz PD CINCAR – Livno s kojima se zajedno penjemo na najviši vrh Kamešnice Konj (1856 m n/m)... >>>>

Premužićeva staza - od Zavižana do Alana - markiranje

Spomenik Premužiću

Prvo pa Premužićka!
Nakon par mjeseci nagovaranja ponestalo nam je izgovora i pristale smo da naše prvo planinarsko iskustvo bude na Velebitu. „Izlet je super, staza je lagana, isplati se vidjeti“: reče Rudi i mi povjerovale. I tako naoružane novim gojzericama, flis kapicama, vodom (3 litre svaka), čvarcima, kremom za sunčanje (zlu netrebalo), dobrom voljom i smijehom krenule smo na planinarsko krštenje. 16 km...pih .. >>>>

Slavnik i jama Dimnica

Slavnik

Tmurno nedjeljno jutro krenuli smo na izlet prema Sloveniji - vrh Slavnik pokrajina Primorska, gorje Ćićarija. Nakon 3 sata vožnje busom stižemo u mjesto Podgorje gdje započinjemo uspon, prema vrhu i  Tumovoj koči. Plivin planinarski podmladak Mirta i Marko, te ostalo veselo društvo lagano je započelo uspon, dok su tri planinarske primadone ostale u podnožju uz bus... >>>>

Maskenbal u Opatiji 2014.

Maskenbal 2014.

Tradicija je nastavljena. I ove godine organizirali smo maskenbal. Izbor je pao ponovno na Opatiju. Unatoč lošim vremenskim uvjetima cijelo vrijeme od Nove godine, naročito u Gorskom Kotaru, nismo željeli dovesti u pitanje našu tradiciju i održavanje maskenbala. I nismo požalili. Vrlo brzo, zbog velikog interesa, popunili smo autobus... >>>>

Štula

Ponekad, kad bi se sa starcima (roditelji od milja) u smiraj dana karlovačkom cestom vraćao s nekog gorsko kotarskog brda u Zagreb, tamo negdje prije Jaske ponukani pogledom na Žumberačko gorje zametnuli bi razgovor o Štuli, neobičnom brdu nalik stožcu čiji se obris kao tamna silueta isticao na svijetlijoj pozadini žumberačkog grebena. ... >>>>

Tušćak i Kičer

Tuščak i Kičer

Nedjeljno jutro, ekipa za Tušćak našla se na Kegliću u 8.00 sati vrijeme je lijepo, a mi veseli. Krenuli smo na naše prvo odredište Grdanjci, tu smo popili kavu i dogovorili dalje akcije. Naš put nas je vodio Žumberačkom cestom gdje je počela naša staza prema Tušćaku.... >>>>

Vis 2013.

Izlet je održan po izrazito lošem vremenu, jakom jugu i povremenim obilnim pljuskovima kiše. No sve važnije staze na Visu su prohodane u većim ili manjim skupinama naših planinara. Kako je loše bilo vrijeme ilustrira izjava jedne Komižanke zaposlene u "Hotelu Biševo": "Nama je vas kao gostiju žao, ali mi smo presretni jer je ovo prva kiša nakon više od četiri mjeseca suše"... >>>>

Daninim stazama - Bjelolasica

Plivaši na vrhu Bjelolasice

Neki od mojih kolega planinara, a koji su poznavali Danicu Ksenić, pitali su me kako to da sam povezao Bjelolasicu sa našom  Danom i njenim stazama. Zato sam u autobusu objasnio tu „nelogičnost“ jer za Danu su ipak primjerenije žumberačke i samoborske staze te staze zagrebačke Medvednice. Međutim niti zahtjevniji izleti nisu joj bili strani. U mladosti često je bila u Julijskim i Kamniškim alpama, a vrlo često i nedalekim Zasavskim gorama u Sloveniji... >>>>

Kamniške alpe

Na vrhu Krofičke

7. i 8.  rujan  su bili kao stvoreni za planinu - uvjeti idealni, dva sunčana  dana, mnogo dobre volje, smijeha za sve koji ostaju u  Logarskoj dolini i one koji idu ka Domu na Klemenči jami (1.208 m). Start  je  od Planincevog doma (837 m).
Često se poželimo "pravog" planinarenja i usponi na krasotice Kamniških Alpi bili su  upravo to.   I  Krofička (2.083 m) i Ojstrica (2.350 m) izgledaju moćno i dok ih gledamo sa oštrim rubovima osjećaji postaju nekako snažniji, ljubav i želja za planinom jača... >>>>

Montaž i Mala Mojstrovka

Montaž i Mojstrovka

Obzirom na početak godišnjih ali i zahtjevnost izleta početan broj prijavljenih - 2 popunjena auta. Na sastanku, u utorak prije puta saznajemo kako se popunio i treći auto, ali i oslobodilo mjesto u našem autu. Trenutak razmišljanja, konzultacije s Anđelkom, konzultacije s Ivanom i mali – veliki putnik Fran preuzima obveznu opremu i dobiva dozvolu za veliki izazov... >>>>

Plitvička jezera 2013

Odlukom Upravnog odbora HPD PLIVA izlet u Nacionalni park Plitvička jezera postao je otvoreni izlet prema zaposlenicima PLIVE s ciljem animiranja i ne članova Društva, a zaposlenika PLIVE, za bavljenje planinarstvom, boravak u prirodi i upoznavanje prirodnih ljepota naše domovine. Odaziv je bio dobar tako da smo vrlo brzo popunili autobus, a oni prekobrojni odlučili su da do odredišta dođu svojim automobilima... >>>>

Svilaja i Veliki Bat

Svilaja-i-Veliki-Bat

Još nismo ni krenuli,
A već smo jednoga zgubili,
Pak smo u ranu uru,
U busu imali inventuru!
Baš nam je lijepo počel dan, ... >>>>

Izlet na Parenzanu 2013.

Parenzana - Jama Baredine

Za Parenzanu sam prvi puta čuo od naših plivaša biciklista. Vozili su tamo neku međunarodnu rekreativnu biciklističku trku i bili oduševljeni i stazom i krajolikom kroz koji su vozili. Objasnili su mi da je to trasa bivše željezničke uskotračne pruge koja je u prvoj polovini prošlog stoljeća povezivala Trst sa Porečom (tal. Parenzo)... >>>>

Bi...to...raj

Bitoraj

„Nebute vi danas Bitoraja vidli“

Dogovor je bio da se nađemo u Vratima na nekom pogodnom mjestu za parking ako će ga uopće biti zbog velike količine snijega koji je napadao zadnjih dana. Imali smo sreće jer je već na izlazu s autoceste bilo veliko očišćeno ugibalište gdje smo se svi parkirali. I odmah iznenađenje nakon izlaska iz auta, puhao je jak i hladan vjetar koji je natjerao veći dio ženske ekipe da isprazni s polica obližnje trgovine sve ... >>>>

Maskenbal 2013.

Maskenbal u OpatijiI ove godine planinari HPD PLIVA organizirali su tradicionalni maskenbal koji je održan u Opatiji 9. i 10. veljače uz sudjelovanje 50 planinara. Smještaj je bio u hotelu Opatija, a da bi se obavio i planinarski dio izleta manja grupa planinara u zimskim uvjetima, pod snijegom, popela se na Učku. Dok su se najhrabriji borili sa usponom i stazom pokrivenom snijegom ostali su uživali u šetnji šetnicama uz more (lungomare), neki prema Voloskom, a drugi prema Ičićima i Lovranu... >>>>

Velika planina

Snježna idila na Velikoj planiniVelika Planina – zimski uspon Vodičica Silvana i dvanaestero zaljubljenika u snježne uspone osvojilo je Velku Planinu. Sve je započelo već sa godišnjim planom za 2013. i predviđenim usponom na Dovšku Babu u Karavankama. No kao i ponekad do sada, lavine su izmijenile plan i program puta pa se Baba pretvorila u Planinu... >>>>

Komača

Osvajači KomačeKako već naslov kaže te sunčane i prilično tople jesenje nedjelje završili smo treći dio uspona na dio ličkog sredogorja, skupinu koje čine Trovrh, Mali Komić i Komača. Tajo – specijalist nemarkiranih staza i njegova opet mala ali srčana ekipa osvojila je i posljednji od tri navedena vrha – Komaču. Nisam bila u ekipi koja je osvojila Trovrh ali na Mali je Komić moja noga stala i čini mi se da je uspon na Komaču bio teži, duži i zahtjevniji nego na Komić... >>>>

Paklenica - za Danu

PaklenicaI ove godine planinari PLIVE organizirali su pohod u čast Danice Ksenić pod nazivom Memorijalni pohod "Daninim stazama" – Paklenica 2012. Sedmi je to pohod u čast naše Dane, jedne od osnivača Društva, a treći s iskaznicama Pohoda koje nakon 5 i 10 obavljenih pohoda sudionicima donosi prigodan poklon... >>>>

Kepa i Hochobir

KepaU subotnje oblačno jutro krenuli smo na dvodnevni izlet u Karavanke. Prisutnu zebnju kakvo nas vrijeme čeka u Austriji rastjeralo je vedro raspoloženje naše dvadesetdvočlane grupe planinara čemu je pridonio i autobus oznake 'vip-class' u kakvom se još nismo vozili... >>>>

Castor

CastorPreći, magičnu granicu od 4.000 metara, meni, a vjerojatno i polovici sudionika ovog pohoda, izgledalo je prilično nestvarno. Naime, tako se to činilo iz moje planinarske perspektive 2006. godine kada sam postala Plivaš.... >>>>

Troglav

TroglavGlavni cilj dvodnevnog izleta bio je uspon na 1913 m visok Troglav povodom 50. godišnjice HPD Pliva i kao spomen na staro ime društva koje je nosilo njegovo ime. Nakon ranojutarnjeg odustajanja Vesne i Erike, desetoročlana ekipa vođena glavnim vodičem Marijanom krenula je u 5:06 prema vrhu... >>>>

Zeleni vir i Petehovac

TulumRadosna vijest odjeknula je samo jednim pozivom i normalno, odgovor je da! Ja kao i uvijek, bez puno pripreme i čista srca idem ne razmišljajući što me čeka ili ne čeka! Odlučila sam da idem i od tada samo radost. Koliko nas samo ima, dva autobusa i pokoji auto ljudi, prekrasnih duša... >>>>

Orozovac

OrozovacU rano jutro u nedjelju, po lijepom sunčanom vremanu, krenulo je nas osmero na Orozovac, planinu visoku 1399 m, smještenu u blizini Gubavčeva polja u Lici. Naravno, nitko od nas , osim našeg vodiča Taje, ne zna puno o toj planini. Put do vrha Orozovca nije markiran, pa nije poznat vjerojatno niti drugim planinarima koji se kreću isključivo po markacijama kao i ja do sada. ... >>>>

Plitvička jezera

Plitvićka jezeraI ove godine naše Društvo organiziralo je posjet Nacionalnom parku Plitvička jezera nastavljajući tradiciju ne samo obilaska Plitvica već i nacionalnih parkova i parkova prirode u lijepoj našoj. No interes za ovaj izlet bio je nevjerojatan. Uz pun autobus još je 12 planinara u 3 automobila došlo do Ulaza 1 na Plitvičkim jezerima, ukupno 60 sudionika. Plan je bio u prvom redu obići stazu Čorkova uvala... >>>>

50 godina HPD Pliva

50 godina HPD PlivaU mjesecu veljači ove godine navršilo se punih pedeset ljeta od osnivanja Hrvatskog planinarskog društva PLIVA, koje spada u jedno od najaktivnijih srednje velikih planinarskih društva u Republici Hrvatskoj. Društvo je ujedno i jedna od najbrojnijih sekcija Društva za športsku rekreaciju PLIVA (DŠR PLIVA).... >>>>

Velika planina

Velika planinaSpremni i sa voljom točno na minutu sa ZETovog terminala na Črnomercu krećemo na nove izazove u susjednu nam Sloveniju. Cjelodnevna prognoza nije bila obećavajuća te je svaka minuta trebala biti dragocjena  - stoga da izbjegnemo gužvu u Sloveniju ulazimo na mali granični prijelaz Rigonce. Cilj nam je Velika planina, idilična travnata visoravan  1666m... >>>>

Pokljuka i Viševnik

Pokljuka i ViševnikTijekom zimskog perioda svi su izleti zimski bez obzira na vremenske uvjete. Kad se zimski uspon treba održati krajem ožujka, a imperativ izleta je uspon u sniježnim uvjetima, onda odabir destiancije može predstavljati mali problem, osim našem Mireku. Za ovogodišnji izlet Miro je snijeg... >>>>

Maskenbal 2012.

maskenbal-istarske-topliceTradicija je nastavljena. I ove godine organizirali smo maskenbal. Izbor je pao na Istarske toplice i nismo požalili. Vrlo brzo, zbog velikog interesa, popunili smo autobus, a onda dva tjedna prije polaska strepili hoćemo li moći zbog prometnih uvjeta u Gorskom Kotaru uopće doći do Istre... >>>>

Vincekovo u Međimurju

meštri-od-ceremonijePraskozorje. (Pre)Rano nedjeljno črnomerečko jutro. Temperatura za ovo doba godine natprosječna, baš kao i raspoloženje neposredno prije našeg uzastopnog drugog, a domaćinima PD Bundek već jubilarnog 14., Vincekovog pohoda... >>>>

Tibet

Pogled na EverestTibet… Da, da, ostvarilo se i to. Ukupno nas je bilo 16, zajedno s vodičem. 7 sudionika iz Hrvatske i 9 iz Slovenije. Poletjeli smo iz Ljubljane, preko Istanbula do Pekinga... >>>>

Mali Komić

Pogled na KomićOvaj bi izvještaj trebao nositi naslov : "Ličkim bespućima", ili: "Kako smo s Tajom osvajali Mali Komić".
Stigli smo mi pod Trovrh, četa mala ali odabrana, oni koji su vjerovali vremenskoj prognozi sa nacrtanim suncem što proviruje nad oblacima u Lici... >>>>